DALIA JUODAKYTĖ
Nr. 1. „Medituojantis jogas“, 150 x 100 cm, drobė, akrilas, 2017 m.
Nr. 2. Dovydas Tyla „Auksinis medituojantis jogas“, 162 x 92 cm, drobė, akrilas, aliejinės kreidelės, 2017 m.
Nr. 3. „Neegzistuojančio žmogaus portretas“, 120 x 80 cm, drobė, akrilas, 2016 m.
Nr. 4. „Eka Pada Paripurna Vrshchikasana“, 52 x 148 cm, drobė, akrilas, 2017 m.
Aprašymai
Nr. 1 ir Nr. 2:
Tapybos darbais „Medituojantis jogas“ ir „Auksinis medituojantis jogas“ (gali būti eksponuojami kaip diptikas) užduodu ir bandau atsakyti į klausimą: kas yra arčiau žmogaus prigimties – instinktai ar tobulybės siekimas? Tam pasitelkiu techniškai įvaldytą žmogaus vaizdavimo būdą (Nr. 1) ir spontanišką, ekspresyvų piešimą (Nr. 2), kurį naudoja mano pačios sukurtas fiktyvus asmuo, besireiškiantis taip, kaip nedrįstu reikštis pati.
Buvimas žmogumi man yra neišsemiamas fenomenas. Jame lyg persipina dvi būtybės – Dievas ir žvėris. Tai ir bandau perteikti savo kūryboje. Šiuo atveju, viena pusė atstovauja tobulybę, protą, aiškumą. Kita – instinktyvųjį žmogaus pradą, kuriame dominuoja jausmai, emocijos, geismai, neaiškios prigimties mintys ir t. t.
Nr. 3:
Tai – neegzistuojančio žmogaus, kuris nutapė „Auksinis medituojantis jogas“, portretas. Šis žmogus vardu Dovydas Tyla. Jis gimė Vilniuje 1986 m. rugsėjo 9 d. Dovydo motina Sofija buvo tapytoja ir iliustratorė, todėl vaikystėje jis buvo mokomas piešti. Po mokyklos jaunuolis nusprendė stoti į Lietuvos teatro ir muzikos akademiją vaizdo operatoriaus specialybę. Sėkmingai baigęs studijas ir įsisukęs į filmavimus šiuo metu dirba kaip laisvai samdomas operatorius. Laisvalaikiu piešia ekspresyvius, „chuliganiškus“ piešinius, tokius kaip „Auksinis medituojantis jogas“. Rašo dienoraštį, pavadinimu „Hedonisto užrašai“ (jį galima rasti internete). Kartu su Dalia Juodakytė dalyvavo parodoje „Hedonisto užrašai. Kūrėjas prieš Sukurtąjį“ 2017 m. balandžio mėn., o tų pačių metų lapkritį buvo suorganizuota jo autorinė paroda „Dovydas Tyla. Neegzistuojančio žmogaus paroda“.
Nr. 4:
„Eka Pada Paripurna Vrshchikasana“ – taip pat priklauso dieviškąją, tobulybės siekiančiąją žmogaus pusę atskleidžiančių darbų kategorijai. Šiame tapybos darbe pavaizduota jogos asana pavadinimu Eka Pada Paripurna Vrshchikasana, kuri iš sanskrito kalbos išvertus reiškia „Viena koja ištiesta skorpiono pozoje“. Tai – ypatingai sudėtinga asana, kuriai atlikti reikia daug patirties ir susikaupimo.