MANTAS KNIUBAS
Netikroviška, sugalvota, jeigu įmanoma tokią beformę masę sugalvot. Greičiau gal pati atsiradus ant drobės, bet vis tiek atrodo kaip nudirta nuo kūno, arba ištemta, arba susiraukšlėjus, nesveika ir pleiskanota, bet šiuo atveju per daug blizganti. Gali įžiūrėti koją, ar kelius, pečius nors iš tikro galbūt nieko ten nėra. Tik atmintis siūlo neteisingus paveikslo interpretavimo variantus. Jokios literatūros. Potėpių ir panašių spalvų raizgalynė. Prislopintų ir neišbalusių spalvų koloritas.
Mąstyti – tai prisiminti. Pamatęs tą akmenį( o jis tikrai pas mane namie yra) iš karto suvokiau kad jame yra kažkas daugiau. Pirmiausia patraukė žinoma jo spalva. Kitokia nei pilkų titnagų. Dviejų kumsčių dydžio akmuo. Padėtas ant stalo be jokių papildomų atributų jis pats iš karto susimąstė save į paveikslą. Beliko man tik savo užsąmonės gelmėse atkasti ir prisimint tą jo padiktuotą vaizdą su jo išreikalauta spalva ir paprasta struktūra. Ar jame yra kas nors daugiau?. Nemanau. Vis dar tikiu tapyba kaip tobulu užšaldymo mechanizmu. Atmintis tai spalva.
Beveik klasikinis natiurmortas. Atmintis ir originalumas kanone. Gylis – pagrndinis veikėjas jame, taip pat kūniškumas, mirksnio sustabdymas. Jokios ironijos, jokios literatūros, nors iš už vieno korių stiklainio ir kyšo žandikaulio kaulas, o kas nors tars kad bičių koriai – tobulos atminties saugyklos. Kaip ir buteliukai. Bet saugykla daiktams yra pigmentai ir drobė. Fotografija niekuomet to nepadarys. Spalva yra ta vieta kur mūsų smegenys susitinka su pasauliu , todėl man vis dar svarbu tapyti.
Darbas padarytas pagal pop meno ikonos darbą panašia tema. Tik šita tepta tikra iš natūros, o ten figūruoja fotografuota žmogaus kaukolė.Tokią pat norėjau padaryt, bet kad tapyba būtų kitokia. Kompozicija turėjo būti panaši, bet tepimas arčiau realizmo. Tokia savotiška pagarba pop menui, ypač tai kaukolei kurią gyvai mačiau Vilniuje 2000m.. Ir šitai tikrai rastai miške prie Varėnos. Atmintis abiejose. Šiek tiek ironiška aišku – pop ir žmogaus kaukolė, realizmas ir šuns. Tai toks lygiavertis memento mori.
IŠSILAVINIMAS
1994 Įstoju į VDA tapybos specialybę
1998 VDA Menų bakalauro diplomas – molbertinė tapyba
2000 VDA Menų magistro diplomas – molbertinė tapyba
2004 Įgyta dailės pedagogo kvalifikacija VDA išplėstinėse studijose
2006 Įstojo į meno aspirantūros studijas
APDOVANOJIMAI
2000 metai – Vilniaus dailės akademijos Viktoro Vizgirdos premija.VDA
Nuo 2008 m. – Lietuvos Dailininkų Sąjungos narys.
PARODOS
2015 m. paroda “Spalvoti paveiksliukai”, galerija “Kairė dešinė“
2015 Vilniaus tapytojų metinė paroda ,,Archyvas’’. Galerija Arka.
2015 Piešinių paroda. Galerija Arka.
trijų darbų ciklas „Atminčiai“ ir papildomas darbas „A.W. šuns kaukolė“.
KŪRINIAI
„Mėlyno titnago spalva“, 2018, dr., al. 45×53;
„Oda“, 2018 dr., al. 51,5×59,5
„Koriai stiklainiuose, buteliukai“, 2018 dr., al. 45×53;
„A.W. šuns kaukolė, 2015 dr., al. 42×47,5;