RODION PETROV (Rodion Petroff, gim. 1985 m.) gyvena ir dirba Klaipėdoje. 2011 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo dailės magistro laipsnį. 2011 / 2013 m. JCE Bienalės laureatas, 2012, 2013, 2014 m. – „Jaunojo tapytojo prizo“ finalininkas. Nuo 2013 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Surengė 10 personalinių parodų ir dalyvavo daugiau kaip 30 grupinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Austrijoje, Rusijoje, Vengrijoje, Slovakijoje ir Kinijoje.
2017 / 2018 m. R. Petrovas pelnė Klaipėdos m. savivaldybės stipendiją.
Dalis naujausių kūrinių iš ciklo „Triukšmas“ buvo eksponuoti Pekino (Kinija) menų rajone 798 veikusioje Europos šiuolaikinių dailininkų parodoje „Déjà vu“ bei parodų „NordArt“ (Vokietija).
Triukšmo atėjimas / 160×130 cm, 2018
Išsaugoti kaip / Save as, 140×110 cm
Kas yra triukšmas šiandieniame gyvenime? Ar gebame jį išgirsti, kai aplink cirkuliuoja tiek daug informacijos? Jei triukšmas įgautų vizualų pavidalą – kaip jis atrodytų?
Menininkas mėgina ne tik dekonstruoti triukšmo pavidalus, bet apčiuopti jo esmę – nuolatinę skirtingų naratyvų fragmentų tarpusavio konkurenciją. Nuo ikoninių kultūros vaizdinių, atpažįstamų veikėjų veidų iki abstrakčių formų virsmo kažkuo kitu, nežinomu, tačiau intriguojančiu. Triukšmas įkūnija perteklių.
Simboliški, ironiški vaizdiniai projektuojasi vonios kriauklėje – tarsi nusileidę iš kolektyvinės pasąmonės, menininkų bendruomenėje iki skausmo pažįstamų institucinių galios žaidimų peripetijų. Arba atsitiktinai iškritę iš šizofreniškos ir triukšmingos realybės stebėjime suklususio menininko barzdos.
Plaukas yra natūralus visraktis į išsamų pažinimą. Juo galima pasitikėti kaip alchemiška visumos dalele. Bet kas, jei šįkart jis tik apsimeta esantis tikru, užpildydamas sąmonę prasmių tiukšmu?