Follow

Type at least 1 character to search

Aistė Juškevičiūtė

AISTĖ JUŠKEVIČIŪTĖ

Gimė 1963 07 15 Kaune. 1983-1989 m. studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje. Parodose dalyvauja nuo 1988 metų. Nuo 1995 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Gyvena ir dirba Kaune.

Personalinės parodos (nuo 2015 m.):

2016 – Paroda „Bendra zona 1“, galerija „Meno parkas“, Kaunas, (trijų autorių paroda)

2018 – Tapybos paroda „Rožinis“, Šv. Jono gt. Galerija, Vilnius

 

Grupinės parodos (nuo 2015 m.):

2015-2018m –Objektų paroda „Šnabždesys“(dedikacija M. Rostropovičiui), Kauno filharmonija, Šv. Jono gatvės galerija, Vilnius

2017 – Paroda „Kursas“, Trakų Vokės dvaro sodyba

2017 – Projekto“10×12“ kolekcijos fondo „Imago Mundi“ paroda, galerija“Meno parkas“, Kaunas

2018 – Paroda „Potencija“2, Dailės galerija, Šiauliai

 

Kvadrienalei pateikiu keturis paveikslus iš tapybos darbų ciklo „Rožinis“ , kuriuose tyrinėju žodžio semantinės reikšmės, spalvos simbolikos, paveikslo paviršiaus daugiaprasmiškumą.

Pavadinimas „Rožinis“ gali reikšti meditacinę kartotinę maldą, skirtą apmąstyti Kristaus gyvenimą. Lygiai taip pat vadinamas šios maldos kalbėjimui naudojamas karoliukų vėrinys. Tačiau žodį „rožinis“ galima perskaityti ir kaip būdvardį, apibūdinantį spalvą.

Pati rožinė spalva taip pat yra labai dviprasmiška. Tai – jaunystės, tyros meilės, švelnumo simbolis, bet kartu rožinė spalva itin mėgstama naudoti neskoninguose dirbiniuose. Vienas iš kičo atributų – skaisčiai rožinė spalva.

Taip pat mane domina paveikslo paviršiaus daugiaplaniškumas. Žiūrint iš toli, atrodo, kad paveikslo elementai išdėstyti vientisoje tapybinėje plokštumoje. Artėjant atsiskleidžia dar vienas ar keli erdvės planai, sudaryti iš linijų, štrichų, rašmenų, skaičių sekų. Tarsi „iš vidaus“ pamatomas paveikslas įgauna naują prasmę.