Follow

Type at least 1 character to search

Alvydas Urbietis

ALVYDAS URBIETIS

Kūrinyje „Epidermio korekcija“

Kūrinyje „Epidermio korekcija“ nagrinėjau žmogaus kūną kaip naujųjų laikų įtakoje esantį tyrimų objektą. Mane domino pasekmės atsirandančios dėl mokslo bei medicinos pažangos siūlomų galimybių koreguoti senėjimo bei nykimo fiziologinius reiškinius. Vienas keisčiausių šių dienų fenomenų – tapatumo problema atsirandanti dėl galimybės apsirūpinti įvairiausiais grožio implantais, protezais ar širdies stimuliatoriais. Regis mums tenka stebėti kaip šiandieninis žmogus palaipsniui virsta kyborgu, o jo kūnas sintetiniu apvalkalu.

 

Kūrinyje „Karminiai procesai“

Kūrinyje „Karminai procesai“ akcentavau metafizinės ir fiziologinės atminties ryšius įkūnydamas juos savotiškame priežasčių ir pasekmių generatoriuje. Naudodamas kiaušinio, pasamonėje suvokiamo kaip gyvybės tęstinumo užuominą, atmintį pateikiau lyg atsitiktinumų ir genetinių procesų labirintuose klajojantį fenomeną. Pakuotės iš kurių modulių sudaryta konstrukcija – lyg užuomina į tranzitinius atminties objektus, akumuliuojančius praeities patirtis ir būsimas pasekmes.

 

KŪRINYJE „KODUOTĖS“

Kūriniu „Koduotės“ bandžiau atkreipti dėmesį į vieną svarbiausių civilizacijos „variklių“ – žmogaus siekį perduoti sukauptą patirtį įvairių laikmenų formomis. Sugretindamas šiuolaikines skaitmenines laikmenas su archainiais geometrinių ornamentų raštais bandžiau perteikti atminties fenomeną kaip fiksuojančią ir nuolatos persikuriančią tikrovės laikmeną, aptinkamą tiek šiandieninėse skaitmeninėse laikmenose, tiek senoviniuose audinių ir drožinių raštuose.

 

KURINIUOSE „TURINIO IR FORMOS STUDIJA

Turinio ir formos studijoje tyrinėjau prieštaravimą kylantį bandant išorinės formos pagalba fiksuoti nykstantį vidinį turinį. Naudodamas pakuotės metaforą bandžiau atskleisti tiek fizinės tiek mentalinės formos bei turinio  atminties fenomeną, kaip nuolat kintančią turinio ir formos sąveiką, apčiuopiamą kažkur tarp bandymo fiksuoti (įsiminti – įpakuoti) ir neišvengiamo dūlėjimo ar transformacijos proceso. Šiam prieštaravimui perteikti sukūriau šiuolaikines pakuotes primenančius objektus iš sintetinių, pramoninių medžiagų ir į organinę terpę panašią masę iš „šiltos“ plastiškos medžiagos – natūralaus bičių vaško.

CV – 1991 m. baigiau Šiaulių universiteto dailės fakultetą. Kuriu objekto meno, konceptualios skulptūros ir instaliacijos srityse. Šiuo metu gyvenu ir kuriu Boston, Lincolnshire UK.

Kūrybos moto: groteskas ir intriga „išplėšia“ objektą iš socialinės buitinės aplinkos ir paverčia jį meno kūriniu.