EGLĖ KARPAVIČIŪTĖ
Mičigano teatras (Michigan Theatre) pastatytas 1926 metais Detroite. Jo vidus buvo prašmatniai dekoruotas krištolu, skulptūromis, paveikslais, to laikmečio spauda gyrė teatrą kaip naują Detroito brangakmenį. Italų renesanso stiliaus aplinkoje koncertavo scenos žvaigždžių kaip Frank Sinatra, Louis Armstrong, Bette Davis, David Bowie, The Stooges, Aerosmith ir daugybė kitų. Tačiau dabar vietoje scenos žvaigždių šiame teatre stovi automobiliai. Teatras tapo garažu. Taip su savo istorija bei kultūra dabar tai tarsi ,,kultūros kapinės’’, su savo architektūra jis lieka kaip buvusios kultūros monumentas, paminklas.
Tačiau paradoksalu yra tai, kad šis teatras pastatytas vietoje prieš tai čia byvusio Henrio Fordo vieno aukšto garažo, kuriame jis sukūrė savo pirmąjį automobilį. Tad automobilių gimtąją vietą pasiglemžus teatrui, ją vėl susigrąžino automobiliai.
Paveiksle ,, Mona Liza. Kita pusė‘‘ yra nutapyta bene vieno žymiausių paveikslų pasaulyje, Leonardo da Vinci ,,Mona Liza‘‘, nugarinė pusė. Kūrinio formatas toks pat kaip ir originalo, 53×77 cm. Atrodo tarsi paveikslas būtų perkabintas, parodant kas slypi jo kitoje pusėje. Paveikslas apskritai veikia kaip fiktyvus vaizdas , už kurio slypi tik idėja. Šiuo atveju jis parodomas kaip objektas, turintis ne tik reprezentacinę (nutapytą) pusę, bet ir ,,slaptą’’, nefiktyvią, o ,,tikrąją’’ pusę. Kuri yra kaip išversta paveikslo oda, slepianti ir sugerianti laiko žymę, paveikslo egzistavimo informaciją. Tačiau vizualiai ne mažiau paveiki, nei reprezentatyvioji pusė, nutapytas vaizdas.
,,Be pavasinimo. Mike Tyson ir Damien Hirst‘‘
Paveikslas įkvėptas dviejų iš tikro vykusių istorijų. Viena kaip boksininkas M. Tyson per kovą savo varžovui nukando ausį. Kita istorija yra kaip tapytojas Van Gogas nusipjovė sau ausį. Šiame paveiksle iš realių istorijų sukurta fiktyvi istorija, siužetas. Čia M. Tyson nukanda ausį menininkui D. Hirst, kuris savo karjeros pradžioje tapydavo. Šis siužetas tampa kaip metafora apie menininko būtį šiandienoje.